To urządzenie pozwala poczuć prawdziwy ból w wirtualnej rzeczywistości

0
68
views

Japoński startup próbuje zatrzeć granicę między rzeczywistością a wirtualną rzeczywistością za pomocą technologii, która pozwala użytkownikowi poczuć ból odczuwany w w prawdziwym życiu.

H2L Technologies, firma technologiczna wspierana przez Sony z siedzibą w Tokio, niedawno zaprezentowała opaskę na nadgarstek, która zapewnia niewielkie wstrząsy elektryczne za każdym razem, gdy użytkownik dozna obrażeń powodujących ból w bardzo rozreklamowanym metaversie.

Metaverse to sieć wirtualnych światów 3D skoncentrowana na połączeniu społecznościowym. Metaverse są to wirtualne światy pomiędzy, którymi możemy się przemieszczać, spotykać w nich inne osoby (w postaci awatarów), tworzyć wirtualne miejsca. Możemy też w ich obrębie kreować rzeczy, które będziemy mogli przenosić pomiędzy istniejącymi uniwersami. Przez wielu, w tym przez Zuckerberga, metaverse jest nazywany nowym Internetem.  Zamiast „oglądać Internet”, użytkownicy metaverse będą mogli w nim być, zarazem go tworzyć i czuć na swoim ciele dzięki chociażby temu urządzeniu.

Koniecznie zajrzyj na f7.pl

Urządzenie poza niewielkimi wstrząsami elektrycznymi ma robić o wiele więcej, w tym naśladować szereg wrażeń, od łapania piłki po szczypanie przez ptaka skóry użytkownika, a także przenosić ciężar i opór. Wszystko to ma na celu uczynienie metaversu tym wciągającym doświadczeniem, które ludzie i firmy zaangażowane w jego tworzenie forsowali przez ostatni rok.

„Odczuwanie bólu umożliwia nam przekształcenie świata metaverse w prawdziwy świat, ze zwiększonym poczuciem obecności i zanurzenia” – powiedziała dyrektorka generalna H2L Emi Tamaki w wywiadzie dla Financial Times.

Tamaki wpadła na pomysł wykorzystania technologii haptycznej informacji zwrotnej po tym, jak wcześniej w życiu przeżyła doświadczenie bliskie śmierci z powodu poważnej choroby serca.

Czytaj: „Wylogowani” – student z Poznania nakręcił film o depresji wśród młodzieży

„Zdałam sobie sprawę, że życie jest cenne, więc postanowiłam pracować nad nową dziedziną, w którą naprawdę chciałam się zagłębić, ponieważ w tym czasie nikt nie prowadził nad tym badań” – powiedziała japońska kierowniczka, dodając, że wierzy, że technologia dotykowa wyzwoli ludzi od wszystkich ograniczeń geograficznych, fizjologicznych i czasowych do 2029 roku.

Czytaj: Wirtualna rzeczywistość umożliwia spotkanie z bliskimi, którzy odeszli

Choć powyższe może być przerażające dla niektórych, dla ludzi takich jak Emi Tamaki i innych żyjących z wyniszczającymi chorobami przewlekłymi, ten rodzaj technologii i sam metaverse muszą brzmieć naprawdę wyzwalająco.

„Ludzie tacy jak ja, którzy nie mogą często wychodzić, ponieważ mam za mało mięśni z powodu choroby serca, mogą podróżować wszędzie i o każdej porze” – wyjaśniła Tamaki.